HepiSorKategori: BakımKedim aşıdan sonra titriyor
Ebru 2 sene önce sordu

Yaklaşık 1ay önce tekir bir kedi sahiplendim(4-5aylik, 1kilodan az erkek kedi) sokaktan, ilk geldiğinde aksırma,öksürme türü rahatsızlığı zaten vardi.Eve geldikten 1hafta sonra veterinere götürdük,iç parazit aşısını ve ensesine damlâ şeklinde diş parazit ilacını veterinerin asistanı adı altında genç bir çocuk yaptı! bir kaç gün sonra ilk sara nöbetini geçirdi 😥, ağzından tükürük köpük de geliyor, veteriner de değiştirdik yeni veteriner tekrar iç parazit aşısını yaptı, iç parazit yüzünden olabileceğini bu konuda çok da bilgisi olmadığını söyledi, 2.aşıdan sonra 10gun boyunca titreme nobetinin saranin bittiğini düşünürken 2gun önce yine başladı 😥son 12saatte 3-4nobet geçirdi, ve 12saatten beri tuvaletini de yapmıyor, daha güçsüz, nöbet birkaç dakika sürüyor,5-10dk şaşkın vaziyette oturuyor sonra da gidip mamasını yiyor ,kıtlıktan çıkmış gibi ama bir türlü tuvalete gitmiyor, ne yapacağımı bilemez durumdayım, Arnavutköyde oturuyorum,kediden anlayan ehil bir veteriner bulamadım,ne yapmalıyım yardımcı olun😥😥😥

1 Yanıt
Buğra Öklen Veteriner Hekim 2 sene önce yanıtladı

Merhaba,
 
Öncelikle geçmiş olsun. Kedilerde epilepsi oldukça nadir karşılaştığımız bir durumdur. Bahsettiğiniz titreme dış parazit damlasının bir yan etkisi olabilir. Yine hekiminizin bahsettiği gibi parazitler de sinir sistemine etki edebildiği için titremeye yol açabiliyor.  Eğer kediniz tarafından damla yalandıysa zehirlenme görülmüş olabilir.
 
Bir kedideki zehirlenme belirtileri şunlardır;: 

  • Sallanma
  • Kusma (Genellikle ilacı yaladıktan sonra acı tattan dolayı)
  • Halsizlik
  • Yüz ve kulakta seğirme
  • Denge bozuklukları
  • Gastrointestinal işaretler ( iştahsızlık, kusma, ishal vb.)
  • Kas titremeleri
  • Ateş
  • Nöbetler

Bu belirtileri görüyorsanız klinikte semptomlara yönelik bir tedavi belirlenecek, sıvı takviyeleri ve vücuttan hızla atılması için destekleyici tedavi uygulanmalıdır. Size önerim kedinizin yaşadığı problemin uygun bir klinikte tedavi edilmesi olacaktır. Ciddi sonuçlar doğurabilir veya kalıcı organ hasarları bırakabilir. Ayrıca İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Hastanesi’ne de başvurabilirsiniz.
 
Geçmiş olsun
 
 
 

Toplam 1 kişiden 1 kişiye bu cevap yardımcı oldu.

Bu cevap size yardımcı oldu mu?